Baronie Belgium NV, met vestigingen in Veurne, Brugge en Lokeren is onderdeel van een snel groeiende en internationaal actieve groep voor productie van diverse chocoladeartikelen. We produceren en verdelen onze eigen merken (Duc D’O, Jacques, …) maar zijn daarnaast ook partner van tal van nationale en internationale supermarkten en warenhuizen voor het maken van hun huismerken. Met elf productievestigingen verspreid over vijf Europese landen is de Baronie groep uitgegroeid tot een van de grootste chocoladeproducenten van Europa.

Brand manager

Je bent verantwoordelijk voor het organiseren en uitvoeren van de operationele marketingactiviteiten. Daarnaast ben verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de Baronie merken.

Functieomschrijving
• Je bepaalt de visie, missie en doelstelling van onze merken en vertaalt die naar een merkenstrategie.
• In samenspraak met de CEO en commercieel directeur werk je aan een concreet operationeel marketingjaarplan en zet deze om in concrete acties.
• Je bent verantwoordelijk voor het organiseren en uitvoeren van de operationele marketingactiviteiten (content marketing, event marketing, marktanalyse, sales promotie, …) teneinde de producten van de organisatie succesvol te positioneren op de markt en de verkoop te maximaliseren.
• Je volgt de consumententrends binnen de sector nauwgezet op en analyseert de mogelijke impact op de business en speelt hierop in door middel van gepaste marketing acties.
• Je volgt het toegewezen budget van je merken op een kostenefficiënte manier op.

Profiel
• Je hebt reeds een 4-tal jaar relevante ervaring binnen de voeding, idealiter in de retail of fast moving omgeving.
• Je bent hands-on en weet niet alleen concepten uit te denken, maar gaat ze ook uitwerken, implementeren en opvolgen tot een concreet resultaat.
• Je hebt een ondernemersmindset en uitstekende interpersoonlijke skills die je in staat stellen om anderen te motiveren.
• Je werkt planmatig en weet op een vlotte manier marketing projecten in goede banen te leiden.
• Je bent een sterke communicator die stevig in zijn schoenen staat en beschikt over een positieve teamspirit.
• Je werkt vanuit de hoofdzetel in Brugge maar bent bereid je af en toe te verplaatsen.
• Je kunt je perfect uitdrukken in het Nederlands, Frans en Engels (kennis van Duits is een pluspunt)

Aanbod
Een autonome functie met ruime verantwoordelijkheden in een gezond en dynamisch bedrijf.
Een omgeving waar je de kans kijgt om mee een innovatief en resultaat marketingbeleid uit te rollen.
Een aantrekkelijk en competitief salarispakket aangevuld met extralegale voordelen.

Interesse?
Stuur jouw cv en motivatie tav Katrien Vanthournoudt – katrien.vanthournoudt@baronie.com